Edunvalvonta

Paikallisesti Lappeenrannassa

Yhdistyksemme kuuluu jäsenenä Lappeenrannan vanhusneuvostoon. Edustajamme neuvostossa on Hely Kantanen ja varalla Tuula Lindh.

Lappeenrannan kaupunginvaltuustossa edustajamme on Tuula Lindh, hän toimii myös tarkastuslautakunnan puheenjohtajana sekä lupalautakunnan ja rakennuslupajaoston varapuheenjohtajana .

Alueellisesti Etelä-Karjalan piirin alueella

Etelä-Karjalan Kansallinen Senioripiiri toimii yhteistyössä muiden paikallisten eläkeläisjärjestöjen kanssa eläkeläisten etujen ajamiseksi. Piiriä edustaa senioriliiton valtuustossa Teppo Seppänen Imatran yhdistyksestä, joka on myös vaalivaliokunnan jäsen.

Piirin puheenjohtajana toimii Nyky Vanhanen ja sihteerinä Eeva Lankinen Lappeenrannan yhdistyksestä.

Tuula Lindh on Etelä-Karjalan maakuntavaltuuston jäsen.

Etelä-Karjalan Eetu perustettiin 27.2.2019

Etelä-Karjalan Eetu on eläkeläisten etujärjestö EETU ry:n jäsenliittojen paikallisten piirijärjestöjen muodostama yhteistyötoimikunta. Etelä-Karjalan Eetu toiminta-alue on Etelä-Karjalan maakunta. Järjestön toimintaperiaatteet noudattavat EETU ry:n periaatteita.

Järjestön tarkoituksena on toimia ikäihmisten hyvinvoinnin edistämiseksi ja yhteiskunnallisen arvostuksen kohottamiseksi sekä pitää yllä yhteistoimintaa alueen eläkeläisyhdistysten kanssa.

Etelä-Karjalan Eetun ensimmäiseksi puheenjohtajaksi valittiin Aimo Röpetti.

Valtakunnallisesti

Kansallinen senioriliitto ry harjoittaa edunvalvontatyötä valtakunnallisella tasolla hyödyntäen laajoja yhteiskunnallisia verkostojaan ja liiton viestintäkanavia. Näitä ovat Patina -lehti, sosiaalinen media, liiton kotisivut ja suorat kontaktit lainsäätäjiin, muihin päättäjiin ja median edustajiin.

Liitolla on edustus mm. Eläkeläisliittojen etujärjestö EETUry toimielimissä, sosiaali- ja terveysministeriön vanhus- ja eläkeasiain neuvottelukunnassa sekä KELA:n eläkeasiain neuvottelukunnassa.