Kevätkokous 26.5.2021

Yhdistyksemme sääntömääräinen kevätkokous pidettiin keskiviikkona 26.5.2021 klo 13.00 Vaparin Tiimi kokoustilassa, Valtakatu 51, Lappeenrannassa ja Teams-kokouksena.

Kokouksen puheenjohtajana toimi Seppo Aho, sihteerinä Eeva Koskimies ja pöytäkirjan tarkastajina Tuula Lindh ja Vaula Mustalahti.

Piirikokousedustajiksi vuodelle 2021 valittiin Anneli Becker, Kirsti Kainlauri, Hely Kantanen, Pekka Lattu, Vaula Mustalahti ja Marianna Terävä.

Yhdistyksen 48. toimintavuotena toteutettiin edellisen vuoden tapaan ”Seniorit – nettiajassa”- teemaa.

Vuosi on ollut erittäin poikkeuksellinen koronaepidemian takia. Monia tilaisuuksia on jouduttu perumaan kokoontumisrajoituksien ja voimassa olleen poikkeuslain sekä matkustuskiellon takia. Lisäksi yli 70-vuotiaita ja riskiryhmäläisiä on kehotettu välttämään vierailuja ja kaikkia kokoontumisia. Yhdistyksemmekin joutui keväällä keskeyttämään kerhotoiminnan ja perumaan suunnitellut kuukausi- ja kulttuuritapahtumat sekä matkat.

Rajoitusten höllentyessä yhdistyksen toiminta käynnistyi syyskaudella sekä kerhoissa, että kuukausitapaamisilla. Loppuvuodesta jouduimme perumaan jälleen monia tapaamisia kuten paljon odotetun joululounaan sekä kulttuurikerhon taidenäyttely- ja jouluglögitilaisuuden.

Vuonna 2020 jäsenmäärä 7,1 %.  Vuoden aikana uusia jäseniä liittyi 23 ja erosi 47. Jäsenmäärä 31.12.2020 oli 337.

Kerhojen toiminta on tärkeä osa yhdistyksen toimintaa. Kaikkiaan 10 kerhoa tarjosi mahdollisuuden virkistäytymiseen, henkisen ja fyysisen kunnon ylläpitämiseen sekä yhdessäoloon. Vuonna 2020 kerhot kokoontuivat 135 kertaa ja kohtaamisia kerhoissa oli yhteensä 2153.

Kansallisen senioriliiton liittohallituksen varsinaiseksi jäseneksi valittiin yhdistyksemme taloudenhoitaja Nyky Vanhanen ja liittovaltuuston varajäseneksi varapuheenjohtaja Tuula Lindh.

Yhdistyksen talous perustuu jäsenmaksuihin, mahdollisiin avustuksiin sekä muuhun varainhankintaan. Jäsenmaksua perittiin 25 euroa henkilöjäseneltä ja yhdistys sai Lappeenrannan kaupungin erityisliikunta-avustusta 800 euroa. Kuluneena vuotena omaa varainhankintaa oli 1400 euroa.

Yhdistyksen tulos oli 1684,89 euroa alijäämäinen ja taseen loppusumma oli 36770,09 euroa. Alijäämä perustuu hallituksen päätökseen, ettei kerhossa peritä osallistumismaksuja syyskaudelta 2020, vaan tilavuokriin ja palkkioihin käytetään edellisen vuoden kertyneitä säästöjä.

Eeva Koskimies