Hyvät seniorit!

Koronapandemiasta johtuvat poikkeukselliset olot jatkuvat edelleen. Rokotusten ja koronapassin ansiosta olemme onneksi voineet pitää toimintaa yllä ja kokoontuakin.

Alkanut vuosi on meille juhlavuosi, sillä yhdistyksemme perustamisesta tulee kuluneeksi 50 vuotta. Perustamiskokous pidettiin 21. maaliskuuta 1972 Kaakonkulman kerhohuoneistossa ja paikalla oli 60 innokasta osanottajaa. Kevätkokouksessa päätettiin ryhtyä kokoontumaan kerran kuukaudessa, käynnistää kerhotoiminta sekä järjestää retkiä ja matkoja. Silloin luotiin suuntaviivat tulevalle toiminnalle.

Yhdistyksen merkkivuotta on tarkoitus juhlistaa ensi toukokuussa ja samalla julkistaa toiminnasta kertova historiikki. Arkistoista on onneksi löytynyt paljon mielenkiintoista tietoa ja valokuviakin vuosikymmenten varrelta.

Nyt tammikuussa järjestetään maamme historian ensimmäiset aluevaalit Suomeen muodostetuilla 21 hyvinvointialueella, joista Etelä-Karjala on yksi. Täällä valitaan 59 valtuutettua päättämään oman alueen sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestämisestä. Vaaleissa on siis kysymys tärkeistä asioista. Kiinnostuksen vaaleja kohtaan sanotaan kuitenkin olevan vähäistä. Syynä voi olla se, ettei oikein tiedetä, mistä vaaleissa äänestetään. Yhteiskunnallisen kerhon vuoden ensimmäisessä kokoontumisessa Vaparilla on mahdollisuus saada asiasta lisää tietoa. Tilaisuudessa voi myös tavata yhdistykseemme kuuluvia ehdokkaita.

Syyskokouksessa hyväksyimme toimintasuunnitelman, joka sisältää monipuolista ohjelmaa. Tervetuloa mukaan!

Hyvää alkanutta vuotta 2022!

Birgitta Stjernvall-Järvi